GüncelLGBTİ+

İstanbul 9. Trans Onur Yürüyüşü tüm saldırılara rağmen gerçekleştirildi

6 yıl aradan sonra Şişli'de gerçekleştirilen 9. Trans Onur Yürüyüşü tüm saldırıya ve polis ablukasına rağmen gerçekleştirildi ancak eylemin sonunda polis saldırısı ile bir çok kişi gözaltına alındı.

Pride 2023 kapsamında 6 yıl aradan sonra 9. Trans Onur Yürüyüşü Şişli sokaklarında gerçekleştirildi.

Bugün sabah (18 Haziran) 10.00 itibariyle İstanbul Valiliği tarafından Taksim bölgesindeki M2 Yenikapı-Hacıosman Metro hattının Şişhane ve Taksim istasyonuyla birlikte F1 Taksim-Kabataş Fünikiler hattı seferlere kapandı. Partizan ve YDG’nin de katıldığı eylemde, Taksim ve çevresinin ablukaya alınmasına karşı Şişli’de gerçekleştirilen yürüyüşte “Dönmeyiz buradayız” pankartı açılarak basın açıklaması okundu.

Açıklamada 18 Haziran Translarla Eşitlik Günümüz kutlu olsun denerek, “Dönmeyiz buradayız”, “Transfobik devlet, yıkacağız elbet”, “”Dönmeyiz, dönmeyiz, biz bu yoldan dönmeyiz” sloganları atıldı.

Komite tarafından yapılan açıklamada, “Bornova ve Bayram Sokak’tan Eryaman’a, evlerinden çıkmak zorunda kalan; devlet ve polis devletinin kolluk kuvvetleri tarafından işkenceye maruz bırakılan trans+ların öfkesini ve yaşadığı şiddeti sırtlanıp direnişimizi her bir mahalle ve sokakta örgütlemek için bugün bir araya geldik. Trans+’lar olarak mücadelemizin salt bugünle sınırlı olmadığının ve vermek zorunda bırakıldığımız 6 yıllık aranın mücadelemizden hiçbir şey eksiltmediğinin bilincinde, yeniden sokaklara dökülüyoruz.

En son 2017 yılında “Göç” temasıyla gerçekleştirilen, bu sene 9.’sunu örgütlediğimiz Trans Onur Yürüyüşü’nü “Dönmeyiz, Buradayız” teması ile yaşatıyoruz. AKP’nin, kolluk kuvvetlerinin, 8 Martlarda trans kadınların “kadınlık”larını sorgulayan sözde feministlerin ve üretilen transfobik söylemler karşısında sessiz kalan her bir kişinin daralttığı alanlara rağmen sokaklardayız; dönmeyiz, buradayız” denildi. Açıklamada, 6 Şubat depremine dair vurgular yapılırken”; ortak çadırlara alınmayan, hormon ilaçlarına erişimi engellenen, hiçbir koşulda kendilerine güvenli alan yaratılmayan trans+’lar üzerinden tanık olduk” denildi.

TRANS CİNAYETLERİ POLİTİKTİR!” “TRANSFOBİK DEVLET, YIKACAĞIZ ELBET!”

Açıklamada, “Gezi Direnişi’nde direnen başta lgbti+’lar olmak üzere tüm kesimleri direnişin 10. yılında selamlıyoruz. Bugün burada Gezi’de kolluk kuvveti tarafından katledilen, yaralanan, tutsak edilen halkların öfkesini kuşandık; alanlarda olduğumuzu bildiriyoruz. Gezi onurdur, yargılanamaz. 80’lerde gezi parkı merdivenlerinde açlık grevi yapan transları selamlıyor, mücadelemizin devam ettiğini bildiriyoruz. Dün 951. haftada bir araya gelen ve gözaltına alınan, yıllardır Galatasaray Meydanı’nda bu devlet tarafından kaybettirilen yakınlarını arayan Cumartesi Annelerini/İnsanlarını selamlıyoruz. Mücadelemiz ortaktır.”

“KÜRDİSTAN VARDIR, LUBUNYALAR VARDIR!”

Tüm baskı ve engellemelere karşı Kürt halkı ile birlikte mücadelesi hattına vurgu yapan açıklama: Göçmenlerle biz LGBTİ+’ları hedef gösteren zihniyetin de bir olduğunu tekrar hatırlatıyor, yan yana ördüğümüz direnişten asla vazgeçmiyoruz. Kürt halkına karşı yapılan soykırımlara, tutuklamalara, gözaltılara, kriminalize etmelere karşı da omuz omuza ve kimi zaman da bacak omuza mücadelemizi sürdürmeye devam ediyoruz. Kürdistan’ın da, bizlerin de var olduğunu burada yeniden haykırıyoruz.

Varlığı; doğduğu ve büyüdüğü coğrafya için bir tehdit olarak görülen, yaşamına izin verilmediği için “göçmeye” zorlanan tüm transların daimi yoldaşlarıyız. Sınırlardan taşan mücadelemizi sürdüreceğimizi ve nerede olursak olalım bir aradalağımızı yitirmeyeceğimizi buradan bir kez daha söylüyoruz! Dönmeyiz, buradayız; mülteciyiz, transız.

BÊ TRANS JÎYAN NABE!” “SINIRLARA NAKKA, MÜLTECİYİZ ABLA!”

Açıklamada son olarak, “Biz translar yine, yeniden haykırıyoruz: sınırsız, sınıfsız, şiddetsiz, cinsiyetsiz ve sömürüsüz bir dünya istiyoruz. Bu devlet, ya bizlerin eşit yurttaşlar olduğunu farkına varıp bize güvenceli işler yaratacak, ya da çark caddelerimizde güvenli şekilde çalışmamıza alan açacak. Biz trans+’ları “korumaktan” ziyade, bulduğu her fırsatta gücünü bize karşı kullanmayı sürdüren bu polis devletin ve emrindeki kolluk kuvvetlerinin şiddetinden korkmuyoruz; tüm onurumuzla direniyoruz! Ya da korkuyoruz ayol! Ama yine de tüm şugarlığımızla buradayız, alanlardayız! Alanlar sizin mi sandınız?” denildi.

Basın açıklamasının ardından yürüyüşe katılanları takip eden polis, taksi bekledikleri sırada eylemcileri işkence ve ters kelepçe ile gözaltına aldı.